January 21, 2014

Menswear F/W 2014-15 Highlights


From London To Florence, from Milan to Paris, the menswear collections for the next F/W 2014 have just been showcased. Camel, grey, black and auburn are the predominant colors; while the style is neat, posh and lush. Hermès, Berluti, Corneliani, Giorgio Armani and Calvin Klein are definitely my choices for the classic and refined line, very attractive :)

Hermès:
Hermès

Berluti:
Berluti

Corneliani:
Corneliani

Giorgio Armani:
Giorgio Armani

Calvin Klein:
Calvin Klein

Valentino:
Valentino

Antonio Marras:
Antonio Marras

Ami Alexandre Mattiussi:
Ami Alexandre Mattiussi

Trussardi:
Trussardi

Ermanno Scervino:
Ermanno Scervino

Saint Laurent:
Saint Laurent

Rake:
Rake

Bottega Veneta:
Bottega Veneta

Hackett:
Hackett

Gucci:
Gucci

Daks:
Daks

Dior:
Dior

Emporio Armani:
Emporio Armani

What about you? Which are your picks?

xoxo

BLOGLOVIN - FACEBOOK - TWITTER - GOOGLE+


Photos by Imaxtree via Marieclaire.it

113 comments:

  1. Valentino, Saint Laurent e Armani sono sicuramente i miei preferiti Lilli! Magari qualcuno di mia conoscenza prendesse spunto, ahah! Un bacione!

    ReplyDelete
  2. Niente male!!! Ad esser sincera mi piacciono tutte le proposte Lilli equasi quasi me lo stampo e lo do al marito che vedi che magari cambia il look! La felpa obsessed la voglio per me xò!!!! Un bacione
    Carola

    PursesintheKitchen.com

    ReplyDelete
  3. Ammetto di non aver seguita moltissimo, devo andarmi a rivedere tutte le sfilate :D

    THE ADVENTURES OF A SHOPAHOLIC

    ReplyDelete
  4. Great post, love the collection <3 Baci :)

    ReplyDelete
  5. uuuuuuuuuuuuuu Hacket!!!!! Love those lilli!!!

    www.meryswardrobe.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. I don't usually like men's fashion, but here you have chosen very nice collections!
    It's hard to choose only one, but I think I prefer Corneliani collection.
    Many kisses dear Lilli!!!

    ReplyDelete
  7. cia Lilli bella selezione...mi piace vedere i ragazzi vestiti così..sono molto sul classico...in questo..nn mi piace troppo stravagante
    bacioni

    ReplyDelete
  8. wow che dire? Queste collezioni sono elegantissime e mi piacciono questi toni, così classici e caldi. La collezione di Hermès è suprema! :O

    Baci,

    Benedetta

    http://www.daddysneatness.com

    ReplyDelete
  9. Great post, I never thought about the mens wear...this was really interesting! I like the Hermes! Caroline

    ReplyDelete
  10. Beautiful collections! I will definitely show this to my husband :)
    xoxo

    Novelstyle

    ReplyDelete
  11. Ciao Lilli,
    io adoro l'uomo firmato Ami Alexandre Mattiussi, anche perchè adoro l'umo sportivo o un po' rock o forse perchè mi sono abituata a questo stile molto simile a come si veste il mio ragazzo. Però trovo molto belli anche gli uomini di Hermès, Armani e Valentino.
    L'umo un po' donna, con la borsa o troppo damerino non mi piace molto, nel look maschile deve vedersi l'anima da maschio ahuahuahuahua
    bacione e buona serata :* <3 <3

    ReplyDelete
  12. Saint Laurent il mio preferito!!bacio Elisabetta

    ReplyDelete
  13. Bellissima la collezione de Hermés! Un bacio Lilli.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  14. Thanks for giving us a break from womenswear Lilli, its so refreshing seeing guys style sometimes, especially since its not something I am very familiar with. I am very impressed by the looks of Hermes, Trussadi, Scervino, Saint Laurent, Corneliani, Rake and Hackett. Im noticing some tights/very snug skinnies in the mix here and I am not too sure about that for men, what do you think, a do or a don't?

    ReplyDelete
  15. so handsome! I wish guys would dress like this regularly :)

    xxx
    Lady à la Mode

    ReplyDelete
  16. Bella selezione, farò dare un'occhiata anche al mio ragazzo!
    My latest post--> Tartan Love Moschino
    Follow me on
    INSTAGRAM
    THE SHOPPING GIRLS

    ReplyDelete
  17. ciao Lilli!
    Ho adorato la collezione Hermès e sono felicissima dei colori proposti!
    Le trovo tutte davvero raffinate, eleganti e di classe!
    ti auguro una felice settimana :*

    ReplyDelete
  18. Men definitely have less choice than women xD Poor them ;)
    However if I were a boy I would go for something like these Armani or Antonio Marras outfits :D
    xx

    ReplyDelete
  19. Hello Lilli, ooh the Gucci and the Rake are my faves looks of men,because my man daily working and wearing to his work every day except the day off. I love your men's wear post soooooo much Lilli. Keep up the good post Lilli and thanks for sharing. Have a beautiful afternoon dear!

    Hugsandkisses!

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  20. WOW WOW WOW! I need to do some serious shopping for my husband!!!

    ReplyDelete
  21. Hermes e Armani per me vincono su tutti *-*
    Hai scelto dei looks davvero incantevoli e pieni di charme Lilli <3
    Un bacione dolce

    Carolina

    www.the-world-c.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Great outfits! Beautiful post!

    Best wishes!
    vgolove1.blogspot.ru

    ReplyDelete
  23. tutti bellissimi, hermes ha sempre tantissima classe!

    ReplyDelete
  24. Giorgio Armani e Corneliani sono sicuramente gli outfits proposti che preferisco classe ed eleganza..
    Un bacio

    NEW POST

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
  25. Tutti davvero Belli!!! non saprei che scegliere ;))

    Miss Piggy

    ReplyDelete
  26. great, we love it!
    http://www.we-heart-fashion.com

    ReplyDelete
  27. ciao Lilli
    alcune proposte mi piacciono un sacco,tipo seconda fila il 2° look
    ho inserito un nuovo post sul mio blog
    mi farebbe piacere la tua opinione,se ti va passa per un salutino ----> tr3ndygirl.com
    buona serata

    ReplyDelete
  28. Ciao Lilli,Corneliani e' il mio preferito. Molto classico ma sempre elegante!

    Buona serata Lilli
    (Ti ho inviato un messaggio Twitter)

    ReplyDelete
  29. so many amazing items for men! all very elegant

    ReplyDelete
  30. Stavolta devo ammettere che hermes mi ha conquistata, sarà il più inaccessibile di tutti, quindi non conto che mio marito si possa vestire in modo così perfetto, ma almeno è stato un piacere vedere le foto della sfilata!!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    ReplyDelete
  31. quanti bei maschietti.......Scervino il mio preferito!!! ma quanto sei bella con quel cappellino...nn sono riuscita a lasciare un commento!!! baci claudette

    ReplyDelete
  32. Lord!!! These are serious blokes. Wowzer collections..
    http://rock4less.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  33. That´s Wow! Love it :))

    kisses :*

    ReplyDelete
  34. 1.Bottega Veneta
    2.Berluti
    3. Valentino
    4. Ermanno Scervino

    ReplyDelete
  35. Ciao bellíssima!
    the make up - divine, you're such a perfctionist! many professional make artist would give their right hand to have your skills, babe, no kidding!
    the kitchen barns- super cool and wouldn't mind living in any of these cozy kitchens baking treats for you! ;)
    the black and white outfit - too gorgeous, elegant, chic and lovely coordinated with perfect accessories! ou've nailed it completely Lilli!
    the guys fashion - a great inspiration to dress my boy with lots of appeal - maybe not that much or I will risk loosing him!???? ;)

    wish you a lovely weeek dearest
    bacci



    ReplyDelete
  36. I didn't really catch the mens shows so I really appreciate your recap of the highlights LIlli! One thing I love about fall fashions has to be the rich colors. Valentino, Saint Laurent & Hackett look especially sharp to me. Hope your week got off to a great start my dear!

    Rowena @ rolala loves

    ReplyDelete
  37. I like Saint Laurent but Burberry was my favourite show!
    You have also picked some great collection and I totally loved all the streetstyle more though!

    ReplyDelete
  38. I like the Hermes and Giorgio Armani shoes. So classic, clean and stylish.

    ReplyDelete
  39. I loved Burberry!

    http://www.ohmydior.org/

    ReplyDelete
  40. Armani e Valentino ai primi posti per me!!!
    Bacio
    Ylenia

    ReplyDelete
  41. Ciao Lilli. Hermès, Bottega Veneta, Armani, Valentino e Scervino sono solo alcuni dei mie preferiti. Un bacio.

    www.myurbanmarket.net

    ReplyDelete
  42. Oooh what a fantastic round up Lilli! Lots of eye candy, both the fashion and the models ha. Armani and Valentino get my votes, such masculine yet still elegant clothes, love them. I hope your week is going great, baci!xx

    ReplyDelete
  43. Ciao Ludovica,
    sono la tua 1220ma follower del tuo splendido blog.
    Ti seguirò con vero piacere ed interesse, complimenti!
    Buona giornata

    Laura

    http://www.ali-di-polvere.blogspot.it/

    ReplyDelete
  44. Great post my darling Lilli. I think YSL had the best runway. Love the clothes.
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Adoro guardare l'uomo quando è così curato e vestito con eleganza!
    Mi piace la pelle di Valentino, il total black di Hèrmes e il velluto burgundy di Daks!!!!
    Ottima selezione cherie!
    Buona giornata!

    ReplyDelete
  46. Sai che mi ha colpito molto! Davvero alcuni capi mi sono piaciuti tanto...tipo Valentino! Bellissimo post cara Lilli! un bacione
    che ne pensi del mio post?
    http://www.fashionsmile.it/fashion-blogger/vestito-bianco-persunmall/

    ReplyDelete
  47. If my other half had his way he'd be dressed in designer duds from head to toe - great post Lilli!

    ReplyDelete
  48. mi piacciono molto queste nuove collezioni! a volte le trovo troppo audaci per un uomo....ma qui vedo molto buon gusto ed eleganza. Ovviamente Armani è il mio preferito...ma anche Hermès mi ha colpito molto!

    ReplyDelete
  49. Un po controcorrente Mattiussi!!!per questo mi piace!!!
    bacio Giuly

    www.thefashionmamas.com

    ReplyDelete
  50. ciao lilli io preferisco Hermes e Berluti, mi sembrano davvero dei bellissimi capi!!

    baci cara e buona giornata :)

    ReplyDelete
  51. Non saprei dirti quale collezione mi piace di più...sono tutte bellissime!

    ReplyDelete
  52. Woooow :D very nice guys!!! And fashon of course :)
    I wish more men would wear nice and stylish clothes on the streets!!!
    hugs from Munich <3

    ReplyDelete
  53. Ciao Lilli!! aaahh ecco finalmente il tuo recap, non ho avuto tempo di seguirla, meno male che ci sei tu!!!
    Allora..sicuramente i miei preferiti sono Corneliani e Giorgio Armani moooolto eleganti, mi piace! :D
    Un bacio cara e buona giornata :***
    <3

    ReplyDelete
  54. ultimamente mi sto appassionando anche io per la moda Rome --- c'è tanto da imparare da quel rigore e essenzialità degli abiti maschili ed eleganti per eccellenza.
    xxx
    mari
    www.ilovegreeninspiration.com

    ReplyDelete
  55. M sono tutti elegantissimi, ti dico la verità mi piacciono quasi tutte le collezioni!

    ReplyDelete
  56. Hello my sweet!! These are very nice. Good to see some marvellous men fashion's as usually some men dress quite terribly, haha. I love men in suits looking so lovely!! The velvet coats are gorgeous, my husband has one and I love it!! I hope you are well so far this week :)) Have a lovely day!! Hugs and kisses to you Xxx

    ReplyDelete
  57. Dear Lilli! Thank you! It is very correct and informative review! I have not even looked through all the men's collections. But thanks to your post already made ​​opinion about them! kisses and wishes for a good day!
    dianadaron.ru

    ReplyDelete
  58. Un bacione grande dolce Lilli <3

    Carolina

    www.the-world-c.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. Lilli ma sai che mi piace tutto? Hermes, Valentino, Antonio Marra....no non so proprio scegliere!!!

    un bacione cara!!!

    ReplyDelete
  60. Ma che bella panoramica ^^
    Grazie tesoro!
    Made with Love

    ReplyDelete
  61. Great!
    Hermes is my favourite. :)
    Kisses dear Lilli.

    ReplyDelete
  62. Tutti di classe, io ieri ho postato un articolo sugli addetti ai lavori, se ti va passa a trovarmi su www.paintyourdays.eu.
    Ciao Alita

    ReplyDelete
  63. I've never looked into the men fashion collections, but I just can say WOW! Designers surely know how to make a man look handsome!

    <3
    http://zazzish.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  64. Un bacio Lilly :-)

    NEW POST

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
  65. bellissima recensione.
    non manca nulla!

    http://nonsidicepiacere.blogspot.it/

    ReplyDelete
  66. Devo dire che hanno sfilato delle collezioni veramente interessanti Lilli, ottima selezione!
    Un bacione!!!
    Passa a trovarmi VeryFP

    ReplyDelete
  67. All collections look very good. Thanks for sharing!


    makeupdemon.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. Hermes, Corneliani e Marras sono state le mie collezioni preferite, eleganza allo stato puro!!

    ReplyDelete
  69. Nice collections! Thanks for sharing, dear :-)))

    xx

    http://www.madridforniagirl.com/

    ReplyDelete
  70. tutte splendide collezioni...mi è piaciuto anche Etrò...
    un bacione grande Lilly
    METAMORPHOSE CONCEPT

    ReplyDelete
  71. mi piace tanto ciò che hai selezionato, anche perché io amo la moda uomo poco nei colori tradizionali e dai tagli eleganti. La stravaganza nella moda uomo non è che mi faccia impazzire...
    alcuni cappotti che hai selezionato sono meravigliosi, eleganti e ricercati, contemporanei e grintosi, senza eccessi!
    baci
    www.blackstarstyle.com

    ReplyDelete
  72. Que elegancia se ve en todos los modelos y las prendas que llevan! se nota que es alta costura que le queda todo de 10.

    un besito desde http://contaconesenlaciudad.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  73. Lilli, the menswear collections were VERY impressive. I'm loving all of these. Thanks for the recap. I hadn't followed.
    http://www.averysweetblog.com/

    ReplyDelete
  74. Great selection!!! I love them!

    XOXO!

    ReplyDelete
  75. e per fortuna lilli ci sei tu, io sono una frana con questo tipo di moda, ci sono belle cose, bella selezione bacio elena

    ReplyDelete
  76. Bellissime collezioni, che eleganza, Armani e Valentino i miei preferiti!
    Alessia
    THECHILICOOL
    FACEBOOK
    Kiss

    ReplyDelete
  77. It is so refreshing seeing menswear on blogs! I love women fashion, but I do like peeking an eye into the menswear as well! :) Sometimes it even gives me ideas of how to differentiate my wardrobe as well, as sometimes I like wearing a bit more masculine items, like, for example- suits!
    And wow, I am impressed by Saint Laurent & Valentino collections!

    www.callmemaddie.com

    ReplyDelete
  78. Some really great collections.=)

    ReplyDelete
  79. great selection) Ilove mens fashion))

    mary-tur,ru

    ReplyDelete
  80. Lilli all these looks you selected are so beautiful! It sounds terrible but I can never be objective when it comes to men's fashion - I always end up judging by how hot the guy is rather than the clothes!

    Hayfa
    www.londonloafers.com

    ReplyDelete
  81. Saint Laurent for sure! Just the best for me ;)

    ReplyDelete
  82. Ciao Lilli, che meraviglia questi uomini, hai fatto una bellissima carrellata!!
    un bacione
    paolasophia.blogspot.it

    ReplyDelete
  83. Che splendida collezione Lilli! baci :)

    ReplyDelete
  84. Che belle foto e che bei ragazzi! :) Hermes, Berluti, Corneliani e Armani sono anche i miei preferiti!
    Baci e notte
    Oriana

    www.stylexis.blogspot.com

    ReplyDelete
  85. It's always nice when men make an effort! These looks are so stylish!
    www.minsbeautyequipment.com

    ReplyDelete
  86. Preciosas colecciones, adoro Armani. Besos

    ReplyDelete
  87. I have to admit, I don't really get into mens' fashions - I guess because I can't wear them myself :) I think there are always a few lines that stand out for me and Saint-Laurent is one of them. Their collection this season was wonderful. But there are many other great ones in this post that I wouldn't have seen if it weren't for you, Lilli. Thank-you for sharing :)
    xox,
    Cee

    ReplyDelete
  88. So chic and so trendy !

    Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

    ReplyDelete
  89. Awesome menswear collection dear ... I'll forward this to my dad ... thanks for sharing with us dear
    xoxo
    http://beautyndbest.com/

    ReplyDelete
  90. ci sono dei vestiti molto belli e altri un po' strani...ad esempio non mi aspettavo un cappottone così strano da Dior

    ReplyDelete
  91. che belle collezioni, Hermes e Armani su tutti!

    new post
    http://emiliasalentoeffettomoda.altervista.org/lets-go-kids-party/
    grazie
    Mari

    ReplyDelete
  92. Ciao bellissima, buon giovedì!!!!!
    Baci

    ReplyDelete
  93. Sarà che sono una sua grande fan, ma le proposte di valentino sono in assoluto le mie preferite!
    Un bacio Lilli!!!:-*
    My Dip in Fashion

    ReplyDelete
  94. Hi dear Lilli! I'm not a big fan of men's collections but I love your review, picks and highlights! I tend to fall for good old English style:) Therefore my favorites are Burberry and Hackett.

    Thank you so much for all your sweet comments;)

    Xx

    Alexandra

    www.fashion-bridge.blogspot.com

    ReplyDelete
  95. Che bei maschietti e quanta eleganza!! Un bacione mia cara ti abbraccio

    ReplyDelete
  96. Thank's for showing is this lovely trends and pics! Very classy collections and color! Love them even if I miss some brighter colors ... - Kisses from Vienna,

    Katja

    www.collectedbykatja.com

    ReplyDelete
  97. A great men collection, i wish more men would like to wear so fashionable. Have a nice day

    ReplyDelete
  98. Great Great as always my dear!!! Thanks so much for sharing!!! :)

    A big kiss Lilli!!

    http://sherryvintage.blogspot.co.uk/2014/01/b-r-u-s-s-e-l-s-d-y-2.html

    ReplyDelete